Pro přečtení celého článku klepněte levým tlačítkem myši na jeho nadpis...
2023 - Úpravy točny Fleischmann 6152
Do kapitoly o mostech zahrnuji úpravy točny Fleischmann, protože každá točna má most a také proto, že jsme, myslím, udělali možné maximum. V prosinci roku 2022 jsem pro naše KŽM koupil točnu Fleischmann 6152. Byla to volba z nutnosti, protože to byla jediná točna na našem trhu dostatečně dlouhým mostem pro otočení dlouhých parních rychlíkových lokomotiv (jako např. 498.1 ČSD). Sice byla na trhu ještě jedna velká točna od firmy Peco, ale ta vypadá v našich krajích již naprosto nemodelově.
Chcete-li číst dále, klikněte myší na nadpis článku...
Délka mostu točny Fleischmann je 300 mm, takže délkou vyhovuje našim potřebám. Modelový vzhled ale není úplně podle vzorů ČSD. Proto jsme se rozhodli upravit vzhled točny. Nejvíc nám vadil vzhled budky na mostě točny a jeho vysoká zalomená střecha. Budka šla naštěstí celkem snadno vytáhnout z mostu a rozložit na dvě části: vnější skelet budky s vnějšími stěnami a střechou a vnitřní skelet z plexiskla kvůli oknům. Horní část plexisklového okna budky jsem opatrně odřezal, totéž jsem udělal se zalomenou zvednutou částí střechy. Potom Matouš Havel udělal nový kousek střechy, přetáhnul to celé kancelářským papírem (znázorňujícím térpapír) a celý most po částech napatinoval.
Druhá věc, která se nám na točně Fleischmann nelíbila byla druhá kolejnice probíhající vevnitř v jámě. Tu jsme ale nemohli odstranit bez toho, že bychom jámu zničili. Vzhledem k ozubení na okraji jámy pro pohon točny jsme si to nemohli dovolit. Provedli jsme alespoň patinu, která zahrnovala zesvětlení dna jámy točny, aby vypadalo jako betonové. Na úpravách točny jsem se podílel já a Matouš Havel, který provedl patinu.
©A.T. - 06/2023 - poslední revize článku ....
- Provoz kroužku: